PDA

Zobacz pełną wersję : Kino domowe - stage 1 - Fronty



kiepas96
14.07.2008, 19:20
Witam

Założenia:

Jest to mój pierwszy taki „poważniejszy” zestaw. Początkowo planowany z drewna bukowego ale niestety nie wystarczyło materiału. Fronty do kina domowego. W miarę budżetowe. Całe kino na fotce poniżej

http://images26.fotosik.pl/247/75581e426ead4d5em.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75581e426ead4d5e.html)


Przetworniki:

2 x ARN-150-05/4 połączone szeregowo
GDWK-10-200-8-PJ

http://images25.fotosik.pl/247/aca79f05f0040a78m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aca79f05f0040a78.html)


Zwrotnica:

Połączenie projektu Irka z zwrotkom do pjta. Wykonane własnoręcznie na laminacie.

http://images24.fotosik.pl/245/4dcd60a327752175m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4dcd60a327752175.html) http://images30.fotosik.pl/247/3af6c9ba06f4fd7bm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3af6c9ba06f4fd7b.html)

Obudowa:

Obudowa wykonana z mdfu 19mm i płyty wiórowej 18mm. Wykończona fornirem dąb. Klejona klejem Patex Express. Frezy pod głośnikami. Pojemność około 18 l . Wymiary wysokość 100cm, szerokość 17cm, głębokość 26cm. Bass Reflex 70mm x 160mm. Wytłumienie z tyłu dołu i góry 3,5cm.

http://images27.fotosik.pl/239/b1aa4c27437f5d76m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b1aa4c27437f5d76.html)http://images23.fotosik.pl/241/0d69074cbb9afe52m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0d69074cbb9afe52.html)


Napęd:

Amplituner kina Panasonic SA-He70. 5x80W, Daje rade

http://images27.fotosik.pl/247/d6b1d8be48750a9bm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6b1d8be48750a9b.html)


Koszty (nie oszczędzałem) :

mdf - 45
klej śruby zaciski - 44
fornir + klej - 48
kable - 25
terminale 7
kondy 40
cewki 36
Laminat 10
BR 12
PJ x2 58
ARN x4 160
frezy 30

Razem - 515zł (plus paliwo, trochę śląska zwiedziłem)


Zdjęcia:

z budowy:

http://images34.fotosik.pl/307/a3acb14aec3a9600m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a3acb14aec3a9600.html) http://images24.fotosik.pl/245/5d648711a1165039m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d648711a1165039.html) http://images26.fotosik.pl/245/58aeeedbb2dd3968m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58aeeedbb2dd3968.html) http://images34.fotosik.pl/310/687749c4f75f1bb9m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/687749c4f75f1bb9.html)http://images33.fotosik.pl/307/86341ce83e2b63dcm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/86341ce83e2b63dc.html)


Na razie nie pomalowane, brak pogody. Docelowo dąb czekoladowy lub bagienny.

http://images28.fotosik.pl/248/530508de8e01293bm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/530508de8e01293b.html) http://images25.fotosik.pl/247/669ac5625635596bm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/669ac5625635596b.html) http://images29.fotosik.pl/247/ae6e2e56a744b590m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae6e2e56a744b590.html) http://images24.fotosik.pl/248/9cfb0b1c88b09c2dm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9cfb0b1c88b09c2d.html)




Szczerze mówiąc, jestem bardzo zadowolony. Jest kilka niedoróbek, ale tak to jest za pierwszym razem. Następne będą lepsze. Czekam na komentarze.
Podziękowania dla Pawła S za dobre rady i pomoc w projektowaniu.

Tanner
14.07.2008, 19:27
Kumpel ma taką samą meblościankę :mrgreen:

Ogólnie spoko, nie zauważyłem żadnych uchybień, kształt standardowy ale ciągle fajny, plus za układ MTM :)

Może dołóż jakieś kolce albo coś ;)

KIVLOV
14.07.2008, 22:24
No na kolca byłoby ciekawiej, ale niestety są strasznie kosztowne.
Bardzo mi się podoba Twój front.

cudny90
14.07.2008, 22:38
KIVLOV,
No na kolca byłoby ciekawiej, ale niestety są strasznie kosztowne.


Co? 4 kolce z podkładkami - nie za duże, idealne do kolumn, koloru złotego, nowe kupiłem za 20zł z przesyłką ...


kiepas96, kolumny naprawdę bardzo ładne :) Jak na pierwszą poważniejszą konstrukcję wyszły Ci wręcz wspaniale :)

kiepas96
14.07.2008, 22:45
Dzięki za miłe słowo ale wspaniałe to one nie są, mają kilka niedociągnięć, najgorzej wyszło mi fornirowanie, dlatego że robiłem to pierwszy raz, na czymś trzeba się uczyć. Kolce będą wszystko w swoim czasie. Zdecydowałem że na razie nie będę malował, pomaluje cały komplet za jednym razem.

Teraz będę robił central na 2x Arn 150 i PJ
Tylne na Pj i Arn jakiś mniejszy
Sub na jakimś fajnym głośniku, też pewnie na jakimś większym arnie

Pawel S.
15.07.2008, 01:36
Zwrotnica:

Połączenie projektu Irka z zwrotkom do pjta. :lol: moglem tego nie laczyc - teraz ludzie to kopiuja :lol:


Podziękowania dla Pawła S za dobre rady i pomoc w projektowaniu.i wlasnie to najbardziej lubie w pomaganiu innym... widziec dobrze wykonana robote :P

No na kolca byłoby ciekawiej, ale niestety są strasznie kosztowne.komplet 4 najtanszych kolcow z podkladkami w polinku to niecale 11zl ;]

Tylne na Pj i Arn jakiś mniejszy nie! - wszedzie to samo!
akurat jedyna dobra zwrotnica bedzie wlasnie do monitorow :lol:

najgorzej wyszło mi fornirowanie, dlatego że robiłem to pierwszy raz, na czymś trzeba się uczyć. Kolce będą wszystko w swoim czasiezawsze tak jest. pokaz narazie jakie niedorobki wyszly.
z czasem nabierzesz doswiadczenia i bedziesz coraz lepiej fornirowal ;)

Szymek_1992
15.07.2008, 09:34
Wykonanie super, przetworniki OK,
Co tu dużo pisać, super robota

Jedynie do czego się przyczepie (to moje zdanie) że lepiej by było zrobić pod kolor mebli

kiepas96
15.07.2008, 16:33
Zwrotnica:

Połączenie projektu Irka z zwrotkom do pjta. :lol: moglem tego nie laczyc - teraz ludzie to kopiuja :lol:



nic nie skopiowałem sam łączyłem:)

co do wad to nie mam dobrego aparatu z makrem żeby pokazać, ale głównie chodzi mi o uszczerbione krawędzie łączeń ścianek, czytałem że fornir dębowy jest łamliwy może to dlatego

Chilihead
15.07.2008, 16:36
Szymek_1992

Zdecydowałem że na razie nie będę malował, pomaluje cały komplet za jednym razem.

Michał K.
15.07.2008, 16:47
czytałem że fornir dębowy jest łamliwy może to dlatego

nie mów mi nic na ten temat ;/


ładnie wyglądają te kolumienki :P

Szymek_1992
15.07.2008, 17:12
te kolumny maja troche W wiec tym amplitunerem nie wyciagniesz wszystkiego :D

kiepas96
15.07.2008, 17:42
te kolumny maja troche W wiec tym amplitunerem nie wyciagniesz wszystkiego :D

100W przy 6 Ohmach i 0,9% to mało na dwa arny o mocy rms 40W?

Pawel S.
15.07.2008, 17:47
nic nie skopiowałem sam łączyłem:) taaa, i dziwnym trafem polaczyles dwie zwrotnice irka. tor niskotonowy od 2xARN 150 + D27 i tor wysokotonowy od GDN 18 SW + GDWK PJ :lol:
poczukaj sobie troche wstecz konstrukcje - identyczne polaczenie zrobilem :P

[ Dodano: 2008-07-15, 16:48 ]

100W przy 6 Ohmach i 0,9% to mało na dwa arny o mocy rms 40W?przeciez one maja 60W ;]
ale duet przyjmuje ok 80W z dobrej koncowki

kiepas96
15.07.2008, 18:03
nic nie skopiowałem sam łączyłem:) taaa, i dziwnym trafem polaczyles dwie zwrotnice irka. tor niskotonowy od 2xARN 150 + D27 i tor wysokotonowy od GDN 18 SW + GDWK PJ :lol:
poczukaj sobie troche wstecz konstrukcje - identyczne polaczenie zrobilem :P

[ Dodano: 2008-07-15, 16:48 ]

100W przy 6 Ohmach i 0,9% to mało na dwa arny o mocy rms 40W?przeciez one maja 60W ;]
ale duet przyjmuje ok 80W z dobrej koncowki

No dokładnie na pałe połączyłem zwrotnice irka z podwieszonego tematu, jakbym brał od Ciebie to bym napisał. Nie rozumiem o co kaman żadna filozofia????

Co do mocy to chyba jest ok, pozatym nie trzeba mi więcej.

Pawel S.
15.07.2008, 21:56
No dokładnie na pałe połączyłem zwrotnice irka z podwieszonego tematu, jakbym brał od Ciebie to bym napisał. Nie rozumiem o co kaman żadna filozofia???? ale czy ja sie czepiam? poprostu zrobilismy "skladaka" w identyczny sposob :P
swoja droga to przydaloby sie to zmierzyc ;)

kiepas96
15.07.2008, 22:57
No dokładnie na pałe połączyłem zwrotnice irka z podwieszonego tematu, jakbym brał od Ciebie to bym napisał. Nie rozumiem o co kaman żadna filozofia???? ale czy ja sie czepiam? poprostu zrobilismy "skladaka" w identyczny sposob :P
swoja droga to przydaloby sie to zmierzyc ;)

spoko, ja nie mam sprzętu do pomierzenia

ŁukaszN
17.07.2008, 12:07
nooo ładne, skromne, proste klocki, jak na początek moze byc ;) gratki!!!

Jak fornir zabejcujesz na jakiś fajny kolorek powinno być git.


mają kilka niedociągnięć, najgorzej wyszło mi fornirowanie, dlatego że robiłem to pierwszy raz, na czymś trzeba się uczyć. po miesciącu przyzwyczaisz się :razz: a z czasem nabierzesz wprawy. Zreszto niedociągniecia w DIY są nieodłącznym elementem, chocby niewiem ile sie starać zawszew coś bedzie nie tak ;)


Teraz będę robił central na 2x Arn 150 i PJ
Tylne na Pj i Arn jakiś mniejszy a moze spróbuj na GDN13 Tonsila + do tego SC10N lub jakiś inny lepszy wysokotonowiec.

kiepas96
17.07.2008, 18:25
nooo ładne, skromne, proste klocki, jak na początek moze byc ;) gratki!!!



dzięki




Teraz będę robił central na 2x Arn 150 i PJ
Tylne na Pj i Arn jakiś mniejszy a moze spróbuj na GDN13 Tonsila + do tego SC10N lub jakiś inny lepszy wysokotonowiec.

nie bardzo mi podchodzą te gdn 13, mam oryginalne monitorki Unitra Tonsil i szczerze powiedziawszy tonsil nie stanie koło arnów

http://unitra.eu.org/files/images/mini30.thumbnail.jpg

Pawel S.
19.07.2008, 06:34
kiepas96 napisał/a
Teraz będę robił central na 2x Arn 150 i PJ
Tylne na Pj i Arn jakiś mniejszy
a moze spróbuj na GDN13 Tonsila + do tego SC10N lub jakiś inny lepszy wysokotonowiec.jak juz ma takie glosniki to powinien miec wszedzie to samo