PDA

Zobacz pełną wersję : [ Elektronika] Monobloki na Diabełkach



nowy1
02.04.2009, 19:29
Witam,

przedstawiam swoje diabełki.

Budowę zacząłem z 3-4 miesiące temu chciałem zaoszczędzić czasu i kasy kupiłem płytki i trafa od kolesia na aledrogo i .... właśnie jako, że był to okropny bubel ze względu na schemat i komponenty musiałem dac to wszystko do przebudowy i dopłacić sporo…

zdecydowanie nie polecam zakupu tego zestawu



No dobra jako że schemat i cześci zostały wymienione na lepsze np v-cap ,Jantzen Audio,rezystory 1% przewinięte trafa zoczyło to dopiero grać .

Nie będę opisywał jak gra bo to subiektywna rzecz mi się ,podoba nie jest to moja pierwsza lampka miałem (kt88,845) ale diabły jakoś mi sie zgrały z tym systemem (bedą współ pracować z lampucerą zlampizowną wtórnik na lampce e 182cc
cd to shigaraki clone kolumnu na accutonach)




Napisze troszke o obudowie została wykonana z trudem z granitu stargalaxy i blachy giete lakierowana proszkowo.

Dodałem troszkę fajnych gadżetów jako że jest to „pływająca trioda” wywaliłem potencjometr z tyłu do regulacji biasu i woltomierz led na froncie schowany za czarną transparentną szybą

A teraz koszt jaki poniosłem

-płytki z aledrogo i trafa 1500
-przebudowa i nowe komponenty 1500
-obudowa z granitu 1000
-Blachy gięte z lakierowaniem proszkowym 300
-lampy ,radiatory ,kable itp. 500
-szyby na front 100

Koszt 4900-5000 zł
Dużo no tak bo musiałem kilka rzeczy przebudować i naprawić błąd zakupu na allegro płytek NIEPOLECAM

Ale teraz powiem że jestem zadowolony jak to gra i jaki ma poleciał.
Na fotkach brakuje tylko górnego aluminium który będzie przykrywac otwór zrobiony w granice a dodam że inspirowałem się Ancient Audio Single Six http://www.highfidelity.pl/nowosci/0806/ancient.html



http://xdaportal.info/d/out.php/t525_DSC03979.JPG (http://xdaportal.info/d/out.php/i525_DSC03979.JPG) http://xdaportal.info/d/out.php/t526_DSC03981.JPG (http://xdaportal.info/d/out.php/i526_DSC03981.JPG) http://xdaportal.info/d/out.php/t527_DSC03980.JPG (http://xdaportal.info/d/out.php/i527_DSC03980.JPG) http://xdaportal.info/d/out.php/t524_DSC03951.JPG (http://xdaportal.info/d/out.php/i524_DSC03951.JPG) http://xdaportal.info/d/out.php/t523_DSC03947.JPG (http://xdaportal.info/d/out.php/i523_DSC03947.JPG) http://xdaportal.info/d/out.php/t499_DSC03925.JPG (http://xdaportal.info/d/out.php/i499_DSC03925.JPG) http://xdaportal.info/d/out.php/t339_200901181442002.jpg (http://xdaportal.info/d/out.php/i339_200901181442002.jpg) http://xdaportal.info/d/out.php/t395_DSC03807.JPG (http://xdaportal.info/d/out.php/i395_DSC03807.JPG) http://xdaportal.info/d/out.php/t394_DSC03806.JPG (http://xdaportal.info/d/out.php/i394_DSC03806.JPG)http://xdaportal.info/d/out.php/t400_Untitled.png (http://xdaportal.info/d/out.php/i400_Untitled.png) http://xdaportal.info/d/out.php/t447_DSC03835.JPG (http://xdaportal.info/d/out.php/i447_DSC03835.JPG)http://xdaportal.info/d/out.php/t449_1.jpg (http://xdaportal.info/d/out.php/i449_1.jpg) http://xdaportal.info/d/out.php/t451_DSC03856.JPG (http://xdaportal.info/d/out.php/i451_DSC03856.JPG)

pegelmesser
02.04.2009, 19:50
Nie wierze ze to moze tyle kosztowac.

csbiczek
02.04.2009, 19:57
Nie wierze ze to moze tyle kosztowac. Ja też... Konstrukcja ładna ale
-płytki z aledrogo i trafa 1500
-przebudowa i nowe komponenty 1500 przepłacone i to strasznie... Płytki na Allegro z trafami schodzą po jakieś 500zl wiec nie mam pojęcia co kosztowało te pozostałe 2500? Rozumiem że przebudowa itd, ale nie tyle... XYS'a wzmak wyszedł 3000 a był na 4 diabłach :shock: Ogólnie gdyby nie ta cena to konstrukcja świetna! Czekałem z niecierpliwością na końcowy efekt :mrgreen:

Wallker
02.04.2009, 20:07
Ciężko ocenić czy taka świetna bo fotki fatalne... :( gdybym ja zrobił konstrukcje za 5 koła to zrobił bym jej piękna sesje :) połowa fotek niewyraźna... weź przykład z konstrukcji zyr'a z Wyróżnionych, sprzęt za parę razy mniejszą kasę a prezentuje się lepiej(przynajmniej na fotkach) Sory, że się tak czepiłem zdjęć ale głównie na ich podstawie możemy ocenić walory estetyczne jakiejś konstrukcji ;) Wrzuć jakieś extra fotki wykończonej konstrukcji :)

nowy1
02.04.2009, 21:35
Nie wierze ze to moze tyle kosztowac. Ja też... Konstrukcja ładna ale
-płytki z aledrogo i trafa 1500
-przebudowa i nowe komponenty 1500 przepłacone i to strasznie... Płytki na Allegro z trafami schodzą po jakieś 500zl wiec nie mam pojęcia co kosztowało te pozostałe 2500? Rozumiem że przebudowa itd, ale nie tyle... XYS'a wzmak wyszedł 3000 a był na 4 diabłach :shock: Ogólnie gdyby nie ta cena to konstrukcja świetna! Czekałem z niecierpliwością na końcowy efekt :mrgreen:

to tak najpierw zobacz ile kosztują v-cap http://www.v-cap.com/tefloncapacitors.html
wymienione trafa i to są monobloki czyli wszystko podwójnie ale w sumie czy to ważne ile zapłaciłem....

fotki podglądowe zrobie ładne jak przyjdzie aluminum na przykrycie lamp

pegelmesser
02.04.2009, 21:42
A na co takie kondensatory?

nowy1
02.04.2009, 21:46
A na co takie kondensatory?

jeden lubi bmw a drugi fiata .... a ja v-cap zobacz sam http://www.highfidelity.pl/nowosci/0806/ancient.html ty tez takie są ciekawe dlaczego może bo są ładne :)

n_omyzs
02.04.2009, 21:53
może bo są ładne :)

To juz ladniej wygladaja cross-capy :P.. W sumie twoja sprawa ile zaplaciles ale kazdy moze swoje zdanie wyrazic. Wg mnie to glupota tyle wywalac kasy w takie kondziorki. Te same pieniadze mozna by np przeznaczyc na lepiej wykonane skrzynki czy plytki. Za 5kzł to lekka przesada, no ale przynajmniej podoba ci sie jak graja

melisław
02.04.2009, 22:14
Nie powaliła mnie ta konstrukcja... Kondy za grube setki... I z czego ty te płytki robiłeś? Z warstwą srebra zamiast miedzi? Mam wrażenie że masz trochę za dużo kasy i nie masz gdzie jej wydawać...


ty tez takie są ciekawe dlaczego
Bo ludzie kupują oczami...

kombo
02.04.2009, 23:06
Eee.. ancienty kosztuja 35tys. więc nie tak strasznie dużo :wink: . Brawo za nietypowe wykonanie. Sam może zdecyduję się zrobić coś na diabłach jak poczytam i ogarnę co trzeba, tylko ja raczej zrobie integre. A Ty jakie masz pre?

funiax1
02.04.2009, 23:39
Traktujesz zabawę w DIY jak angielski lord grę w golfa, jeżeli nie zapłaci odpowiednio dużo i nie będzie to w elitarnym klubie to nie będzie grał, bo jakieś ogólnodostępne pole golfowe to dla niego za niski poziom.Koszty uważam za duże a gdyby doliczyć jeszcze czas jaki na to przeznaczyłeś który pewnie też jest nie tani skoro stać Cię na robienie kilku drogich zabawek jednocześnie to nawet bardzo duże.

I jeszcze dodam że skoro ma to być najwyższa liga to konstrukcja powinna być pokazywana wykończona do ostatniego szczegółu i ze zdjęciami wysokiej jakości, i wtedy mógł bym ją uznać za udaną a nawet bardzo udaną.

Nie niej mi za złe tych słów ale sam pomyśl, warunki z ostatniego zdania powinny być spełnione. Cóż, pozostaje tylko pogratulować.

KAPRINT
03.04.2009, 00:13
Ponieważ miał to być wizualny klon Ancient Audio SINGLE SIX rozumiem zamontowanie na górze obudowy, terminali do podłączenia głośników, ale wg mnie lepiej by wyglądał bez nich. Wprowadzają według mnie pewien dysonans w szeregi lamp - i ten plastik :cry:
Może to zdjęcia, ale efekt krycia puszek transformatorów niezbyt udany.
I ten wyświetlacz, do czego ma służyć?
W projekt włożyłeś dużo pracy i pieniędzy, mam nadzieję, że monobloki zagrają bosko. :shock:

bawolek
03.04.2009, 00:32
mi się masakrycznie podoba ten design ... jakoś tak nie wertuje netu w poszukiwaniu weny nie widzialem wczesniej czegos takiego ........ i ten granit dla mnie jest urzekający .........i imponujący......czekalem aż to złozysz w całość i zaprezentujesz finalnie (przegladalem fotki "w trakacie budowy")

ALE...
co do fotek to faktycznie .... robiąc cos takiego jak Ty grzechem jest ladnie tego nie zaprezentowac........jak bedzie wszysciutko w komplecie ...to trzeba jakiegos moda poprosci o podmiane zdjec :D.........

tak wiec ja nadal czekam na "finalną" prezentacje... :) swoja drogą powoli tez sie przymierzam i mysle ze zaczynam "dojrzewać" do lampek ;p ...



nowy1 to ze się ktoś czepia o koszty .... to zupelnie inna sprawa nie wiem czemu za to się rzucać ...przecież napisal ze częśc wydatkow byla nie zamierzona...... panowie ma się plan kupuje się wszystko na raz sklada się to jest ok ......ale jak cos nie wypali... to czesto jest x2 ......a np 3500 za to juz nie jest jakas wielka cena tego zestawu ... a to monobloki :D....... (mysle ze wlasnie ten 1500 to przez niezaplanowane wydatki)
..... jak robilem swoj obecny projekcik (przy twoim to groszowe sprawy) to jakos tak mi się wydawało ze sie w ok 1kzł zmieszczę..........wpisywalem kazdy zakup do notatnika.....i nagle z nikąd mi przybylo 720zł ponad zakładany budżet ......
a jak czytam te komentarze to widze ze ten fakt po prostu pomine bo zamiast technicznych komentarzy bedzie rozmowa jak to bezmyslnie wydaje ZE SWOJEJ kieszeni pieniadze :lol:



komentarze w stylu "po co ci takie kondy" tez są dziwne........

gdyby nowy napisal ze te kondy muszą byc takie koniecznie bo jak ich nie bedzie to wzmak "nie bedzie gral" .......albo przewody muszą byc "tej" firmy bo "lepiej brzmią" .... to takie herezje mozna tepic......to nie jest sensowne podjescie.........

ale jak ktos zdaje sobie sprawe ze to nie o to chodzi ......te kondy mu się podobają i poprawiaja mu samopoczucie/ego .........ma na to pieniazki .....to ja nie widze problemu ..... chcial takie kupil i je sobie ma ..........zdajac sobie sprawe ze do grania to one same w sobie nie wnoszą .... ...
mi się tez podobają hehe ... a nie kupilbym ich z innego wzgledu ;p

csbiczek
03.04.2009, 06:05
bawolek, więcej kropek nie da się zrobić? :razz:
nowy1, no fakt, kondy trochę kosztują, dodatkowe trafo zasilające też, jednak mi by było szkoda kasy bo jej za wiele nie mam jak na studenta przystało :mrgreen: Ale jak ktoś wyżej napisał, robisz kilka konstrukcji, drogich konstrukcji jednocześnie więc pewnie na brak gotówki nie narzekasz, lub oszczędzałeś pół życia na swoje marzenie :wink:
No i faktycznie te zdjęcia... Dokończ monobloki i z jakimś moderem podmieńcie fotki :wink:

pegelmesser
03.04.2009, 06:23
Ja bym zrobil takie cos w kosztach gora 1000zl.

csbiczek
03.04.2009, 06:26
Ja bym zrobil takie cos w kosztach gora 1000zl. Nie przesadzaj... Obudowy z granitu pewnie byś scyzorykiem wystrugał nie? Pierw były irytujące wypowiedzi wąsika, teraz są Twoje...

pegelmesser
03.04.2009, 06:34
Pomijam kwestie obudowy.

El_liero
03.04.2009, 07:06
łoł, no mnie też cena szokuje coś ty tu wstawił za te 5 klocków :D i nie ukrywając za 5000zł byś miał sprzęt "milion razy" lepszy od tego.
Ale ciesze się że DoItYourself wyraźnie się ukazuje ;)

mor den siur
03.04.2009, 08:59
Chłopaki - nie przesadajcie. Jak nowego1 stać na zastosowanie czegoś takiego to mu wolno. Zauważcie też, że chłopak na siłę nie forsuje tego, że zagrają "lepiej" niż jakiekolwiek inne.
Dla malwersantów polecam powtórzenie takiej konstrukcji na "studenckich" elementach, to o ile będzie zgoda, zrobi się spota i zobaczymy czy było warto tyle inwestować. Tym bardziej, że deklaracje już się pojawiły...

nowy1
03.04.2009, 09:23
Ponieważ miał to być wizualny klon Ancient Audio SINGLE SIX rozumiem zamontowanie na górze obudowy, terminali do podłączenia głośników, ale wg mnie lepiej by wyglądał bez nich. Wprowadzają według mnie pewien dysonans w szeregi lamp - i ten plastik :cry:
Może to zdjęcia, ale efekt krycia puszek transformatorów niezbyt udany.
I ten wyświetlacz, do czego ma służyć?
W projekt włożyłeś dużo pracy i pieniędzy, mam nadzieję, że monobloki zagrają bosko. :shock:

terminale zmienie tylko jest duży problem z kupnem bo muszą byc długie na 35mm a z tym jest problem

[ Dodano: 2009-04-03, 10:31 ]

Ja bym zrobil takie cos w kosztach gora 1000zl.

to zrób za 1 tys to kupie poważnie mówie


ja przepłaciłem ze względu na to ze koleś z allegro mnie mnie oszukał , i zapłaciłem innej osobie za przeróbki i części dlatego takie koszty.

Tak może bym się zamknął w 3 tyś taki miałem budżet .

co do obudowy z granitu to juz gdzieś pisałem nikt nie chciał się podjąć takiego projektu
bo to czasu nie mają ,że za małe i dlatego znalazłem jednego kamieniarza co się podjął i podał cena zaporową bym się odpieprzył ale ja się zgodziłem i z tą ta cena ale w sumie co kogo to boli moja kasa mój problem...

[ Dodano: 2009-04-03, 10:34 ]

I ten wyświetlacz, do czego ma służyć?


jako że jest to pływająca trioda to pokazuje Bias jak wymieniem lampy to reguluje bias bez rozkrecania obudowy

pegelmesser
03.04.2009, 10:10
jako że jest to pływająca trioda to pokazuje Bias jak wymieniem lampy to reguluje bias bez rozkrecania obudowy

To sie robi inaczej, poprostu sterujesz zrodlem pradowym i masz staly prad...

nowy1
03.04.2009, 10:48
jako że jest to pływająca trioda to pokazuje Bias jak wymieniem lampy to reguluje bias bez rozkrecania obudowy

To sie robi inaczej, poprostu sterujesz zrodlem pradowym i masz staly prad...


fixed bias w diabłach według mnie to sie nie sprawdza

pegelmesser
03.04.2009, 10:50
Nie mowie o stalym biasie tylko o sterowaniu stałym pradem..

jw_amigowiec
03.04.2009, 11:45
Wizualnie mi sie srednio podobaja, ale to kwestia gustu. To moze byc bardzo ciekawa konstrukcja :). A cena? Cena jak cena, przeciez wzmaki lampowe opakowane podobnie sprzedaje sie za dziesiatki tysiecy euro ;). Jak bym mial wydac tyle kasy na DIY - wydalbym. Wiec absolutnie tego nie neguje, co w tym zlego? Zazdroscicie?:D

HeatheN
03.04.2009, 11:51
Dokładnie.
jak ktos zrobi ladnie, profesjonalnie i wyda mase na budowę, zaraz narzekają..od razu mi sie przypomnialo jak ktos 1500zł na obudowy tu wydał:Di byla jazda...ze beee ze za ta kase to lepsze przetworniki/czesci...
Prawda jest taka ze jak chcemy miec zrobione cos profesjonalnie to nawet w DIY trzeba zlecic cos na zewnatrz bo wszystkiego w piwnicy sie wydłubac nie da...a wiadomo ceny wtedy potrafia powalić.
Dla mnie desing pierwsza klasa:):) i autorowi do kieszeni nie zaglądajcie, zrobil co chial i tyle:)

esh0
03.04.2009, 12:23
Powtórzę innych - drogo. Jednak skoro stać Cię to wszystko okej ;)

Obudowa do gustu mi akurat nie przypadła, może jakby zrobić integrę... A tak to dwa nagrobki wyszły hehe, ale wiadomo - rzecz gustu.

nowy1, sprawdzałeś różnice między tymi super kondami, a zwykłymi, za dużo mniej złotówek? Nie neguję tego, że te które masz są świetne - jedynie wątpię w to, czy różnica między nimi, a tańszymi np. 3-4 krotnie jest warta tej kasy ;)

Co do pływania diabłów - przesadzacie. Ta lampa faktycznie pływa, ale jak jest dobra, to trzyma ustawiony prąd +/- 10%, w dodatku stała czasowa wynosi chyba 30min do 1h nawet, więc tego pływania się nie odczuje w brzmieniu. A lampy wymienia się raz na dłuższy czas, więc co za problem rozkręcić obudowę raz do roku? :)

nowy1
03.04.2009, 12:58
Powtórzę innych - drogo. Jednak skoro stać Cię to wszystko okej ;)

Obudowa do gustu mi akurat nie przypadła, może jakby zrobić integrę... A tak to dwa nagrobki wyszły hehe, ale wiadomo - rzecz gustu.

nowy1, sprawdzałeś różnice między tymi super kondami, a zwykłymi, za dużo mniej złotówek? Nie neguję tego, że te które masz są świetne - jedynie wątpię w to, czy różnica między nimi, a tańszymi np. 3-4 krotnie jest warta tej kasy ;)

Co do pływania diabłów - przesadzacie. Ta lampa faktycznie pływa, ale jak jest dobra, to trzyma ustawiony prąd +/- 10%, w dodatku stała czasowa wynosi chyba 30min do 1h nawet, więc tego pływania się nie odczuje w brzmieniu. A lampy wymienia się raz na dłuższy czas, więc co za problem rozkręcić obudowę raz do roku? :)

powiem ci ze taraz diabły pływają coś około 140-170 mv ale chciałem poprostu zrobic wszystko na bez rozkrecania jeden monoblok waży koło 35 kilo wiedz tragedia w dzwigani i kładzeni na bok

kombo
03.04.2009, 14:17
Jeszcze mam takie pytanie: czy te kilkanaście wat da radę napędzić Twoje nowe kolumny? Czy może dół będzie zasilany czymś innym?

nowy1
03.04.2009, 17:17
Jeszcze mam takie pytanie: czy te kilkanaście wat da radę napędzić Twoje nowe kolumny? Czy może dół będzie zasilany czymś innym?

jest koło 20 watt z triody maje kolumny mają efektywność koło 90 db spoko daje radę
kolega był z kolumnami na scanach rewelatorach tzn 6600 12m 18 revelator i dąły rade a jak wiadomo rewelatory potrzebują prądu

[ Dodano: 2009-06-17, 16:14 ]
http://xdaportal.info/d/out.php/t612_DSC04424.JPG (http://xdaportal.info/d/out.php/i612_DSC04424.JPG)

http://xdaportal.info/d/out.php/t614_DSC04426.JPG (http://xdaportal.info/d/out.php/i614_DSC04426.JPG)

http://xdaportal.info/d/out.php/t616_DSC04429.JPG (http://xdaportal.info/d/out.php/i616_DSC04429.JPG)