PDA

Zobacz pełną wersję : Jak zwęzić radiator ?



Jacek Zieliński
04.04.2014, 19:00
Witam,

Panowie, mam taki radiator:

https://ssl.diyaudio.pl/i/11873/thumbs/6ttyy48ok6cnusq27tdq_1396630272.jpg (https://ssl.diyaudio.pl/i/11873/6ttyy48ok6cnusq27tdq_1396630272.jpg)https://ssl.diyaudio.pl/i/11873/thumbs/fthrd5sk9ob04eq04ho6_1396630261.jpg (https://ssl.diyaudio.pl/i/11873/fthrd5sk9ob04eq04ho6_1396630261.jpg)https://ssl.diyaudio.pl/i/11873/thumbs/7mcavy70shwe3unpy1yh_1396630247.jpg (https://ssl.diyaudio.pl/i/11873/7mcavy70shwe3unpy1yh_1396630247.jpg)

Potrzebuję waszej porady jak, najlepiej własnym sumptem, zmniejszyć wysokość tego radiatora do 10 cm. Myślałem aby podjechać do jakiego warsztatu, który ma piłę do metalu ale problem jest taki, że żebra są z cienkiej blachy i pewnie nie wytrzymają takiej operacji. No może w przypadku piły taśmowej ale a i to niekoniecznie. Trochę przeraża mnie pitolenie go brzeszczotem bo podstawa ma 6mm grubości i chyba wolałbym zrobić to u kogoś maszynowo, ale tak aby pacjent przeżył i jakoś się prezentował po tej operacji.
Proszę o Wasze pomysły w tej kwestii.

Pozdrawiam,
Jacek Zieliński

infinity
04.04.2014, 19:08
Wodą można. W Lublinie jest kilka firm tnących wodą. Na pewno tną w STALSERWIS-ie na Chemicznej. Tzn. na pewno tną swoje wyroby, ale jak zagadasz to myślę, że i radiator utną. (sprawdzone ;))

Jacek Zieliński
04.04.2014, 19:19
O widzisz, o tym nie pomyślałem, dzięki.

toopcool
04.04.2014, 19:40
Można też drutówką.

Jacek Zieliński
04.04.2014, 20:08
Ta drutówka to coś ala piłka włosowa ?

toopcool
04.04.2014, 20:31
To maszyna która tnie elektroerozyjnie .
Drut się przesuwa po konturze który ma wycinać a w drucie płynie prąd wysokiej częstotliwości .
Całość zanurzona najczęściej w wodzie , czasem w nafcie.

https://www.youtube.com/watch?v=8YX0rUMWHi0

Michal93
04.04.2014, 20:34
to będzie na widoku? flexem go... :D
edit:
co do piły taśmowej - bardzo wolny posuw i radiatory się tnie bezproblemowo - ostatnio w pracy ciachałem:

https://lh3.googleusercontent.com/-evxkPxdupX0/Uz79uJVZwGI/AAAAAAAABnI/s6V1klrRu1U/w737-h553-no/zdj%25C4%2599cie527.jpg

mobias
04.04.2014, 20:45
Aluminiowe profile dobrze się tnie piłą tarczową z węglikami. Najlepiej czymś takim:

http://www.centrumpneumatyki.com.pl/images/products/big/pilarka-ukosnica-KGS-254-Plus-Metabo.228.jpg

Jacek Zieliński
04.04.2014, 21:30
Hmmm, tylko trzeba by znaleźć taką, co ma prowadnice o odpowiedniej długości bo to trzeba zrobić po długości a nie w poprzek. Fajny ten radiator i szkoda mi go zniszczyć. Może ktoś się zamieni na ciut niższy jak nie uda mi się go zwęzić ?

Pawel S.
05.04.2014, 00:19
na frezarke go i przejechac glowica kilka razy ;)

Pogromca mitow
05.04.2014, 01:19
Nie prosciej kupic gotowy, o odpowiednich wymiarach? To nie sa takie drogie rzeczy.

mbar
05.04.2014, 06:35
Właśnie, bo mi się wydaje, że całe to cięcie jest nieuzasadnione ekonomicznie.

Pawel S.
05.04.2014, 11:37
Nie prosciej kupic gotowy, o odpowiednich wymiarach? ale zwroc uwage na to ze taki kupny nadal trzeba obrobic. one nie sa rowne i ladne

Pogromca mitow
05.04.2014, 12:37
ale zwroc uwage na to ze taki kupny nadal trzeba obrobic. one nie sa rowne i ladne

Ok ale to bedzie w srodku obudowy i nikt tam zagladac nie bedzie, wiec nie widze problemu. Nie zawsze warto jest komplikowac sprawe i generowac dodatkowe koszty.

Pawel S.
05.04.2014, 21:44
Jak schowany to ja bym cial recznie lub szlifierka

Jacek Zieliński
05.04.2014, 21:59
I tym się to pewnie skończy...

Pawel S.
05.04.2014, 23:05
taka mala uwaga z mojej strony
kiedys radiator przecinalem recznie i sie troche namachalem...
teraz musialem przecinac taki sam radiator i chcialem isc na latwizne i cialem wyrzynarka... szlo wolniej niz recznie! :(

RAZOR026
05.04.2014, 23:14
Ja bym go kątówką ciachnął lub piłą do metalu z nowym brzeszczotem, potem pomalował z góry (tam gdzie cięte) i po sprawie.

dabyl
08.04.2014, 09:55
Dla większości pewnie to oczywiste, ale gwoli przypomnienia... Do obróbki aluminium szlifierką dobrze jest kupić tarczę do cięcia (obróbki) aluminium. Już w lekko podniesionych temperaturach (no, lekko w porównaniu np ze stalą) aluminium staje się "maziste", szybko zalepia tarczę i staje się ona tępa i ślizga się po materiale - te dedykowane do aluminium są na to bardziej odporne i dłużej posłużą. Oczywiście do cięcia tarcza cienka, do szlifowania grubsza.

_NATAN_5064
08.04.2014, 12:47
Jeden element mozna zmęczyć zwykla tarcza, i tak trzeba bedzie pilnikien poprawić.

Pawel S.
08.04.2014, 20:57
dzisiaj przerzucili mnie na krajalnie
ja bym to zrobil na pile tasmowej w dowolnym zakladzie obrobki metali