Strona 3 z 12 PierwszyPierwszy 12345678 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 235

Wątek: Porady do termotransferu lub innych metod.

  1. #41
    Użytkownik
    Dołączył
    04.05.2008
    Skąd
    małopolska
    Posty
    113
    flodins, a możecz coś więcej napisać o H2O2+HCl?
    Chciałem zastosować tą metodę no ale nie wiem gdzie dostać perhydrol :/ Bo kwas solny to nie problem :mrgreen:

  2. #42
    a ja mam właśnie odwrotnie, ile po ile i w jakim stężeniu masz kwas solny? wieczorem podam dokładnie proporcje i wyliczenia ile miedzi można wytrawić

  3. #43
    Użytkownik
    Dołączył
    04.05.2008
    Skąd
    małopolska
    Posty
    113
    Znaczy jako tako w domu to nie mam ale wiem skąd wziąść no ale niestety niewielkie ilosci :/ Co do stężenia to na chwile obecną go nie znam, ale spróbuje się dowiedzieć.

    Słuchaj a jak by zastosował zwykłą wodę utlenioną??

  4. #44
    woda utleniona ma 3%, będzie działać ale słabo

  5. #45
    www.chemik.aip.pl woda utleniona odpada na pewno :P

  6. #46
    Znawca Awatar Q
    Dołączył
    25.06.2004
    Skąd
    Bad Griesbach i. Rottal
    Posty
    1,070
    pegelmesser dzięki za podzielenie się doświadczeniami - jak widać warto pytać o szczegóły
    flodins z tą pastą do zębów genialna sprawa - po paście uzyskałem lepszą przyczepność niż po CIFie :!:

    Nie na temat...
    Przyklejam temat, bo dzięki doświadczeniom niektórych tu osób (szczególnie flodins'a i pegelmesser'a) można sobie zaoszczędzić naprawdę sporo czasu i nerwów (i papieru kredowego ) związanych z eksperymentami umożliwiającymi uzyskanie dobrych rezultatów.

  7. #47
    Witam.

    Chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami do termotransferu, a to z racji, że ostatnio robiłem płytkę pod TDA do suba by irek i był to moj pierwszy termotransfer (wczesniej znajomy wycinał mi projekty plytek z folii na ploterze).

    Zacząłem od folii z punktu ksero, wydrukowałem układ 6 razy i próbowałem to przenieść w kolejności od dołu: podkładka, laminat z miedzią do góry, na to folia z wydrukiem do miedzi, przekładka z papieru i zelazko - efekty były takie, że prasując folię kurczyła się ona, toner rozpływał sie od nacisku i łączyły sie sciezki a przy odklejaniu folii na cieplo połowa zostawała na folii - czyli PORAŻKA.

    Podejście drugie to papier kredowy, najcienszy jaki dostałem, wydruki probne ze sciezkami ok 0,25mm i takie same odstepy (zalożyłem, że jeśli to wyjdzie to płytka pod TDA na pewno tez). Przy tak malych odstepach wazne jest aby toner sie nie rozlewał na boki i nie laczył sasiednich sciezek. Przy pierwszych probach ulozenie było w takiej samej kolejności jak przy folii i wychodziło to średnio.
    Nastepnie zmieniłem kolejność: (od spodu) szmatka, papier z wydrukiem do gory przyklejony tasma bezbarwna (troche sie pozniej topi ale to nie przeszkadza) do laminatu miedzią do dołu, na to kawałek papieru żeby rozdzielić płytkę od żelazka no i zelazko. Taka prasowanka 3 minuty, zelazko na trzeciej kropce. Wyszło idealnie, zadnego rozlanego toneru na boki, krawedzie ostre.

    Czyli reasumujac - płytka na górze z miedzia do dołu, papier z wydrukiem pod plytką, zelazko od gory - takie ułożenie daje nam możliwość ruchow zelazka, bo grzejesz plytke a nie papier, w razie czego przesuwasz zelazkiem cala plytke z przyklejonym papierem czyli papier zostaje wzgledem plytki nieruchomy.

    Co do mycia płytki przed i po to gąbka kuchenna z szorstką stroną + "CILIT Kamien i rdza"

    Warto uważać przy zdzieraniu papieru żeby nie zdrapać tonera z płytki.

    Przedstawiam fotki, niestety pokazujące przykłady już na gotowej płytce. Ale widać ułożenie i kolejność.

    gotowa płytka


    wydruk


    wydruk+płytka


    kolejnosc - warto zauważyć, że papier z wydrukiem scieżek jest od dołu płytki, kartka z gory to tylko przekładka żeby nie grzać zelazkiem samej płytki - traci walory estetyczne :mrgreen:


    [ Dodano: 2009-02-17, 09:50 ]
    Asustor AS-5002T z MPD + Amanero + AD1865 .3lite DAC + PRE Ravlus Preamplifilo + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

  8. #48
    jako, że nie było jeszcze nic na temat wycinania laminatu co czasami nie jest takie oczywiste ...


    wystarczy przejechać najpierw kilka razy nożykiem ze strony pokrytej miedzią a później po tych śladach przejechać kilka razy z drugiej, no i można łamać
    jeżeli wycinamy na raz więcej niż jedną płytkę dobrze jest przed połamaniem wyczyścić laminat np CIFem - mniej roboty później z pojedynczymi płytkami

  9. #49
    Konstruktor Awatar El_liero
    Dołączył
    14.02.2006
    Skąd
    Wieluń/Dendermonde
    Posty
    2,795
    Oczywiście należy pamiętać, aby po umyciu PCB nie dotykać go, może spowodować to drobne natłuszczenie a więc toner dobrze nie "przyklei się"
    To samo tyczy się dotykania wydrukowanych ścierzek.
    Magister inżynier akustyki co i tak wie swoje.
    El_trivium # El_arbor # El_gineer # digit_El # fox_El # mod_El@80%

  10. #50
    @LuSzti ale masz piękną płytkę, mój uniamp wyglądał przed pocynowaniem jak podtrawiony;/, a wszystko wina toneru wysokotemperaturowego HP

  11. #51
    Konstruktor Awatar El_liero
    Dołączył
    14.02.2006
    Skąd
    Wieluń/Dendermonde
    Posty
    2,795
    Cytat Zamieszczone przez kaczortrex
    wszystko wina toneru wysokotemperaturowego HP
    Zelasko na maxa i po sprawie, ja osobiście mam nawet tak ustawiony że miedź ciemnieje
    Magister inżynier akustyki co i tak wie swoje.
    El_trivium # El_arbor # El_gineer # digit_El # fox_El # mod_El@80%

  12. #52
    Użytkownik
    Dołączył
    21.02.2008
    Skąd
    Zamość
    Posty
    405
    Ja dzisiaj robiłem i też mi miedź pociemniała... Ale jakoś tak lipnie mi drukną, że i tak mi się płytka podtrawiła ;/ Właściwie to była najgorsza płytka jaką zrobiłem

  13. #53
    nieprawda; wszystko zależy od toneru i jak w temacie poprzednim koledzy wspomnieli temperatury utwardzania danego modelu - ja mam hp i niestety tam jest wysokotemperaturowy, a co za tym idzie "wtapia" toner w miedź i płytki nie wyglądają na atrakcyjne, ale są niepodtrawione[/quote]

  14. #54
    trzeba się sporo naszorować żeby taki toner usunąć w całości....

  15. #55
    Użytkownik
    Dołączył
    04.10.2008
    Skąd
    z Gdyni
    Posty
    115
    ja toner usuwam acetonem technicznym lub dowolnym rozpuszczalnikiem, ostatnio miałem nitro.
    toner schodzi jak akwarelka :mrgreen: sekundy i cała płytka czysta, i to bez szorowania.
    zabrzmiało jak reklama płynu do zmywania :mrgreen:

  16. #56
    ktoś mi wytłumaczy czemu na mój toner wszelkiego rodzaju rozpuszczalniki mają takie same działanie jak zwykła woda? :roll:

  17. #57
    Użytkownik
    Dołączył
    04.10.2008
    Skąd
    z Gdyni
    Posty
    115
    Próbowałeś aceton techniczny? Do tej poty nie spotkałem toneru który by mu się oparł.
    Poza tym czyści bez problemu pozasychane pasty, smary i chyba wszystkie zabrudzenia z którymi może spotkać się przeciętny majsterkowicz. uwaga tylko na plastiki....

  18. #58
    acetonem technicznym nie próbowałem ale próbowałem zmywaczem do paznokci - zero efektu

  19. #59
    Użytkownik
    Dołączył
    04.10.2008
    Skąd
    z Gdyni
    Posty
    115
    w zmywaczu jest chyba tylko dodatek acetonu, a w tych nowszych już w ogóle go niema.
    kup i przetestuj. to nie majątek, powinno ruszyć. jak nie to do innych rzeczy sie przyda. świetnie klej usuwa :]

  20. #60
    Użytkownik
    Dołączył
    21.02.2008
    Skąd
    Zamość
    Posty
    405
    Kurna dzisiaj robiłem drugą płytkę... Naczy jeszcze nie trawiłem, ale zrobiłem sobie termotransfer no i oczywiście pozostawało mi białe miedzy ścieżkami bo mam takie ciasne.. no to wziąłem igłę i wydrapuje to, ale mi się czasem wjedzie na ścieżkę i potem mi takie poszarpane wychodzą :cry: a jak wczoraj tego nie usunąłem to choroba zanim to przeżarło to już mi i toner strawiło i z kolei jak brzegi git to ścieżki dziórawe :roll: choroba jak to następnym razem zrobić żeby było w miarę :?:

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •