Strona 1 z 7 123456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 137

Wątek: STX T.10.200.8.ALX lub PCX + STX W.18.200.8.MCX lub FGX 2 drożny - projekt by Branża

  1. #1
    Zaawansowany Awatar Zap Projekt
    Dołączył
    01.04.2014
    Skąd
    Polska
    Posty
    571

    STX T.10.200.8.ALX lub PCX + STX W.18.200.8.MCX lub FGX 2 drożny - projekt by Branża

    4 projekty zwrotnic zrealizowane w jednej aplikacji z wykorzystaniem najpopularniejszych modeli głośników STX. Opis obudowy wspólny dla wszystkich 4 projektów.

    *** Konfiguracja TW :

    STX T.10.200.8.ALX lub PCX
    STX W.18.200.8.MCX lub FGX

    *** Konstrukcja obudowy BR:

    Na środku . Właściciel kolumn obiecał dorzucić więcej materiałów do wątku w terminie późniejszym


    *** Wymiary obudowy, rozmieszczenie głośników, wytłumienie, okablowanie :


    Materiał - MDF
    wysokość - 45cm
    szerokość - 21cm
    głębokość - 26cm

    litraż komory 16 litrów netto

    Głośnik wysokotonowy 12mm przesunięty względem osi
    10mm od górnej krawędzi
    5mm pomiędzy głośnikami

    Obudowa klasyczna prostopadłościenna z asymetrycznymi Fazami po bokach wysokotonowego

    BR 50 / 185 od Jantzen Audio - Strojenie na 38Hz


    Wytłumienie razem na parę kolumn:
    - MATA BITUMICZNA STANDARD 50x50
    - 1 ARKUSZ MATY FILCOWEJ AKUSTYCZNA PRASOWANA 10mm
    - Wełna owcza naturalna czesanka - około 200-300g

    kawałki maty bitumicznej 25 x 17,5 x 2 sztuki, 20 x 15 , 5 x 15 naklejone tak aby zostawić miejsce na zwrotnice


    kawałki maty filcowej naklejone na maty bitumiczne 23 x 26 x 2 sztuki , 15 x 50 naklejone na długości 30cm pozostałe 20cm zakryje zwrotnice bez kleju.


    wełna owcza około 150g rozmieszczona wokół BR ( rurki nie wylotu ) i za wysokotonowym obok zwrotnicy.


    Tłumienie i strojenie zostało wykonane przed filtracją. Nie zalecam tłumienia obudowy na końcu po skończonej filtracji na słuch lub czuja. Tak jak to powtarzają w niektórych watkach forum. Może prowadzić to do kilku sporych błędów przy filtrowaniu. np. niewytłumiony pik rezonansu obudowy na charakterystykę będziemy mocno kompensować lub wycinać. Wszystko było by super jakby naszym założeniem było nietłumienie obudowy. Po wytłumieniu obudowy na końcu pik naturalnie nam zniknie a pułapka zamiast do wyrównać spowoduje zapadłość w pasmie.

    Głośnik MCX niefiltrowany przed i po wytłumieniu obudowy

    Głośnik MCX niefiltrowany. Odpowiedź FR oraz BR przed i po wytłumieniu.


    CSD, TES i HD przed i po wytłumieniu obudowy.Głośnik MCX niefiltrowany.


    Okablowanie kolumny to:
    - JANTZEN AUDIO SOLID CORE OFC 20 AWG
    - JANTZEN AUDIO 715 OFC 2x1,5

    *** Konfiguracja 1:

    STX T.10.200.8.ALX
    STX W.18.200.8.MCX

    Punkt wyjścia



    widać doskonale podniesione pasmo 600-900 które dodatkowo zostanie podbite przez działanie zbocza filtru górnozaworowego. W tym miejscu zostanie założona pułapka P22 aby wyrównać balans tonalny do poziomu niskiej średnicy i Basu. Pułapka w tym miejscu pomimo że bez niej również jest poprawnie według mnie jest niezbędna - nie brzmi to dobrze kiedy to pasmo się wybija. Dlatego tak ważne jest aby dobrze skalować pomiary. To że podział mamy na 2-3kHz nie oznacza ze pasma w konstrukcji 2 drożnej poniżej 1Khz już nie musimy mierzyć wiarygodnie. Cały balans tonalny będzie dla Nas wtedy niewiadomą i tą sporą górkę zostawimy myśląc że poniżej jest już równo w nią. W głośniku FGX problem jest 2 razy większy co będzie można zobaczyć poniżej.


    *** Klucz do zrobienia schematu zwrotnic


    *** Lista zakupów - zwrotnice
    R1 - OPORNIK JANTZEN AUDIO SUPERES 5,60 OHM 5W 1% KNP
    C1 - MKP 400V 4,30uF CROSS CAP
    C2 - MKP 400V 8,20uF CROSS CAP
    L1 - 000-1454 0,300mH 0,500Ω dr.0,63mm

    L2 - 000-1467 1,200mH 0,550Ω dr.1,00mm
    C3 - BIPOLARNY MDL 100V 4,7uF

    CP - MKP 400V 0,33uF CROSS CAP
    RP - OPORNIK METALIZOWANY 5W 2,0 OHM

    C11 - BIPOLARNY MDL 100V 5,6uF
    L11 - 000-1488 0,180mH 0,382Ω dr.0,63mm
    R11 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 3,0 OHM

    C22 - BIPOLARNY MDL 100V 39uF
    L22 - 000-0853 1,200mH 1,18Ω dr.0,63mm
    R22 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 15 OHM


    *** Pomiary gotowej konstrukcji

    Całość


    Pasmo przetwarzania łączone i nie łączone


    Pasmo przetwarzania zaprezentowane zgodnie z normą IEC


    CSD , TES , Harmoniczne 2 i 3



    Działanie pułapki 11 i sprawdzenie fazy po jej usunięciu


    Działanie pułapki 22 i sprawdzenie fazy po jej usunięciu


    Działanie pułapki PC i sprawdzenie fazy po jej usunięciu


    *** Konfiguracja 2:
    STX T.10.200.8.PCX
    STX W.18.200.8.MCX
    ... niedługo dopiszemy

    *** Konfiguracja 3:
    STX T.10.200.8.PCX
    STX W.18.200.8.FGX
    ... niedługo dopiszemy

    *** Konfiguracja 4:
    STX T.10.200.8.ALX
    STX W.18.200.8.FGX
    ... niedługo dopiszemy

    *** Kilka uwag - więcej powinien napisać właściciel

    Klasyczne monitory na bardzo popularnych, dobrych i tanich głośnikach. Świetne propozycje do zabawy i eksperymentowania.
    Udało się stworzyć 4 bliźniacze projekty w jednej aplikacji i minimalnymi zmianami w zwrotnicach. Pozwoli to na bardzo szeroki wachlarz możliwości i zmian przy najniższym nakładzie finansowym.
    Na głośnikach PCX , ALX , FGX, MCX można zobaczyć coraz więcej konstrukcji komercyjnych. Na pewno niektórych ciekawość zżera aby sprawdzić samemu ile dobrego możemy dostać w tak niskiej cenie. O brzmieniu nie będę pisał niech się wypowiadają przyszli właściciele. Obudowa prostopadłościenna najczęściej spotykana, najtańsza w wykonaniu i najłatwiejsza w wykonaniu ma swoje wady w postaci największej ilość śmieci wydobywających się z BR. O ile oddziaływanie rezonansów obudowy na membranę można skutecznie wytłumić dobrymi materiałami tłumiącymi to pozbycie się śmieci z BR bez nadmiernego osłabienie rezonatora jest czynnością karkołomną. W projekcie udało się sporo zdziałać ale nadal widać oddziaływanie na pasmo 600-800 oraz 1500Hz. Ale bez obaw o wiele większe babole można znaleźć w produktach komercyjnych

    *** Właściciel projektu zastrzega sobie wszelkie prawa do czerpania korzyści materialnych z powyższego opracowania.
    Projekt udostępniono do prywatnego użytku bywalców forum DiyAudio ***
    Ostatnio edytowane przez Zap Projekt ; 15.01.2017 o 04:13

  2. #2
    Byloby jeszcze lepiej na srednicy, gdybys port przeniosl na tylna scianke.

  3. #3
    Projektant
    Dołączył
    16.10.2011
    Skąd
    Hajnówka
    Posty
    1,708
    Cytat Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
    Byloby jeszcze lepiej na srednicy, gdybys port przeniosl na tylna scianke.
    Tylko zwiększy się wtedy problem z ustawieniem.

  4. #4
    Nieprawda.

  5. #5
    Zaawansowany Awatar Zap Projekt
    Dołączył
    01.04.2014
    Skąd
    Polska
    Posty
    571
    Proszę moderacje o przeniesienie do odpowiedniego miejsca wątku głównego

    *** Konfiguracja 2:

    STX T.10.200.8.PCX
    STX W.18.200.8.MCX

    *** Sprawdzamy jak zadziała zwrotnica z konfiguracji 1:



    Jest lepiej niż dobrze należy tylko ściszyć wybijające się pasmo 8-12 i do tego celu posłuży pułapka 33 której poziom w zależności od upodobania można regulować opornikiem R33. Zwiększając jego wartość będziemy się zbliżać od czarnej do czerwonej charakterystyki przetwarzania



    *** Klucz do zrobienia schematu zwrotnic


    *** Lista zakupów - zwrotnice
    R1 - OPORNIK JANTZEN AUDIO SUPERES 7,5 OHM 5W 1% KNP
    C1 - MKP 400V 4,30uF CROSS CAP
    C2 - MKP 400V 8,20uF CROSS CAP
    L1 - 000-1454 0,300mH 0,500? dr.0,63mm

    C33 - BIPOLARNY MDL 100V 2,70uF
    L33 - 000-1517 0,080mH 0,200? dr.0,70mm
    R33 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 3,0 OHM

    L2 - 000-1467 1,200mH 0,550? dr.1,00mm
    C3 - BIPOLARNY MDL 100V 4,7uF

    CP - MKP 400V 0,33uF CROSS CAP
    RP - OPORNIK METALIZOWANY 5W 2,0 OHM

    C11 - BIPOLARNY MDL 100V 5,6uF
    L11 - 000-1488 0,180mH 0,382? dr.0,63mm
    R11 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 3,0 OHM

    C22 - BIPOLARNY MDL 100V 39uF
    L22 - 000-0853 1,200mH 1,18? dr.0,63mm
    R22 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 15 OHM


    *** Pomiary gotowej konstrukcji

    Całość


    Pasmo przetwarzania łączone i nie łączone


    Pasmo przetwarzania zaprezentowane zgodnie z normą IEC


    CSD , TES , Harmoniczne 2 i 3, Impedancja


    Działanie pułapki 11 i sprawdzenie fazy po jej usunięciu


    Działanie pułapki 22 i sprawdzenie fazy po jej usunięciu


    Działanie pułapki 33 i sprawdzenie fazy po jej usunięciu


    Działanie pułapki PC i sprawdzenie fazy po jej usunięciu

  6. #6
    Zaawansowany Awatar Zap Projekt
    Dołączył
    01.04.2014
    Skąd
    Polska
    Posty
    571
    Proszę moderacje o przeniesienie do odpowiedniego miejsca wątku głównego

    *** Konfiguracja 3:

    STX T.10.200.8.PCX
    STX W.18.200.8.FGX


    *** Sprawdzamy jak zadziała zwrotnica z konfiguracji 2:


    Tutaj tylko z porozu jest OK . Po dokładniejszym sprawdzeniu należy dokonać większej ilości zmian. Zmniejszyć dobroć filtru na woofera aby zbocze było łagodniejsze. Zmienić punkt i zmocnić działania pułapki 2. Oraz zmienić punkt działania pułapki 1

    Problem z brakiem wiarygodnego poziomu balansu tonalnego o czym wspomniałem na początku przy źle wyskalowanych pomiarach przy głośniku FGX miałby o wiele większe znaczenie

    głośniki już przefiltrowane ale bez kompensacji górki która została.
    czerwony FGX bez kompensacji
    niebieski MCX bez kompensacji

    czarne pożądany poziom


    I teraz wyobraźmy Sobie sytuacje że dzielimy pasmo w okolicy 3KHz i pomiary wyskalowane mamy do 800-900Hz i zapewne myślimy że poniżej już nam jest niepotrzebne do zrobienia podziału w tym miejscu. W efekcie dobieramy poziom tłumienia wysokiego do wysokości górki i mamy kolumnę która krzyczy wyższą średnicą i wysokimi.

    Na koniec przeanalizujcie Sobie całość filtracji dla PCX przy współpracy z dwoma bliźniaczymi ale innymi wooferami w konfiguracji 2 i 3. Tak elementy filtracji są prawie identyczne, zbocze jest prawie identyczne a jednak miejsce podziału jest ulokowane w innych miejscach To jest jeden z wielu przykładów że teoretyzowanie na temat miejsca podziału głośników i budowy filtrów na porządanego upatrzonego miejsca podziału przed przystąpieniem do prac pomiarowych całkowicie mija się z celem. W przypadku ALX w konfiguracja 1 i 4 sytuacja będzie podobna. Głośniki wysokotonowe na prawie identycznych filtrach są więc w teorii jednakowo obciążone mocowo a jednak miejsca podziałów są znacząco inne co by sugerowało myśleć że przy niższym podziale głośnik jest mocniej obciążony. Jak widać nie zawsze.

    Podobnie jak w projekcie 2 pułapka 33 daje możliwośc regulacji opornikiem R33. Zwiększając jego wartość będziemy się zbliżać od czarnej do czerwonej charakterystyki przetwarzania



    *** Klucz do zrobienia schematu zwrotnic


    *** Lista zakupów - zwrotnice

    R1 - OPORNIK JANTZEN AUDIO SUPERES 5,60 OHM 5W 1% KNP
    C1 - MKP 400V 4,30uF CROSS CAP
    C2 - MKP 400V 8,20uF CROSS CAP
    L1 - 000-1453 0,350mH 0,580? dr.0,63mm

    C33 - BIPOLARNY MDL 100V 2,70uF
    L33 - 000-1517 0,080mH 0,200? dr.0,70mm
    R33 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 3,0 OHM

    L2 - 000-1467 1,200mH 0,550? dr.1,00mm
    C3 - BIPOLARNY MDL 100V 12uF

    CP - MKP 400V 0,33uF CROSS CAP
    RP - OPORNIK METALIZOWANY 5W 2,0 OHM

    C11 - BIPOLARNY MDL 100V 4,70uF
    L11 - 000-1129 0,150mH 0,330? dr.0,63mm
    R11 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 2,0 OHM

    C22 - BIPOLARNY MDL 100V 39uF
    L22 - 000-1440 1,000mH 1,10? dr.0,63mm
    R22 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 5,60 OHM

    *** Pomiary gotowej konstrukcji

    Całość


    Pasmo przetwarzania łączone i nie łączone


    Pasmo przetwarzania zaprezentowane zgodnie z normą IEC


    CSD , TES , Harmoniczne 2 i 3, Impedancja


    Działanie pułapki 11 i sprawdzenie fazy po jej usunięciu


    Działanie pułapki 22 i sprawdzenie fazy po jej usunięciu


    Działanie pułapki 33 i sprawdzenie fazy po jej usunięciu
    Ostatnio edytowane przez Zap Projekt ; 16.01.2017 o 18:37

  7. #7
    Zaawansowany Awatar Zap Projekt
    Dołączył
    01.04.2014
    Skąd
    Polska
    Posty
    571
    Proszę moderacje o przeniesienie do odpowiedniego miejsca wątku głównego

    *** Konfiguracja 4:

    STX T.10.200.8.ALX
    STX W.18.200.8.FGX

    *** Sprawdzamy jak zadziała zwrotnica z konfiguracji 3:


    Tutaj niepokoi tylko niski poziom wysokich. Co druga osoba grzebanie zaczeła by od tłumika którego zmiana zaburzy zgranie fazowe głośników. Po dokładnej analizie okazało się że usunięcie pułapki 33 załatwia całą sprawę.


    *** Klucz do zrobienia schematu zwrotnic



    *** Lista zakupów - zwrotnice
    R1 - OPORNIK JANTZEN AUDIO SUPERES 5,60 OHM 5W 1% KNP
    C1 - MKP 400V 4,30uF CROSS CAP
    C2 - MKP 400V 8,20uF CROSS CAP
    L1 - 000-1453 0,350mH 0,580? dr.0,63mm

    L2 - 000-1467 1,200mH 0,550? dr.1,00mm
    C3 - BIPOLARNY MDL 100V 12uF

    CP - MKP 400V 0,33uF CROSS CAP
    RP - OPORNIK METALIZOWANY 5W 2,0 OHM

    C11 - BIPOLARNY MDL 100V 4,70uF
    L11 - 000-1129 0,150mH 0,330? dr.0,63mm
    R11 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 2,0 OHM

    C22 - BIPOLARNY MDL 100V 39uF
    L22 - 000-1440 1,000mH 1,10? dr.0,63mm
    R22 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 5,60 OHM


    *** Pomiary gotowej konstrukcji

    Całość


    Pasmo przetwarzania łączone i nie łączone


    Pasmo przetwarzania zaprezentowane zgodnie z normą IEC


    CSD , TES , Harmoniczne 2 i 3, Impedancja


    Działanie pułapki 11 i sprawdzenie fazy po jej usunięciu


    Działanie pułapki 22 i sprawdzenie fazy po jej usunięciu


    Działanie pułapki PC i sprawdzenie fazy po jej usunięciu
    Ostatnio edytowane przez Zap Projekt ; 16.01.2017 o 19:36

  8. #8
    Zawsze mnie zastanawia czemu dla projektu zwrotki nie robisz screena z programu tylko wrzucasz odreczme rysunki
    www.audio.lutuje.se

  9. #9
    Zaawansowany Awatar Zap Projekt
    Dołączył
    01.04.2014
    Skąd
    Polska
    Posty
    571
    W ramach niniejszego projektu Od Branży to już wszystko. Autor i wykonawca Aplikacji obiecał dorzucić kilka słów i dokumentacji z budowy.
    Materiał według mojej skromnej opinii umożliwia dużą dawkę możliwości eksperymentowania i uczenia się.
    Projekt filtracji umożliwia zastosowanie tych samych elementów bazowych w każdym konfiguracji. Głośniki z nim użyte są bardzo dobre w stosunku do swojej niskiej ceny. Więc początkujący Diy-owcy do zabawy i nauki !!

    Cytat Zamieszczone przez dolphin123 Zobacz posta
    Zawsze mnie zastanawia czemu dla projektu zwrotki nie robisz screena z programu tylko wrzucasz odreczme rysunki
    - Ponieważ nie ma w "programie" schematu zwrotnicy . Ja nie stosuje żadnych symulacji programowych cały etap modyfikowania filtracji odbywa się na żywo podczas pomiarów na faktycznych elementach RLC. Wszystkie zamieszczone wykresy to realne pomiary a właściwie screeny okienka systemu
    Ostatnio edytowane przez Zap Projekt ; 16.01.2017 o 19:53

  10. #10
    Zaawansowany Awatar Zap Projekt
    Dołączył
    01.04.2014
    Skąd
    Polska
    Posty
    571
    Zapomniałem dopisać więc też można wkleić gdzieś do wątku:

    Sugerowana Oś odsłuchów dla wszystkich czterech projektów w danej aplikacji znajduje się poniżej głośnika wysokotonowego a nie na jego Osi.
    Więc ustawiając kolumny staramy się Aby uszy były pomiędzy głośnikami lub odpowiednio pochylamy przednią ściankę jeśli ich lokalizacja będzie niżej

  11. #11
    Początkujący
    Dołączył
    13.08.2016
    Skąd
    Poznań
    Posty
    13
    Żeby nie robić tu bałaganu założyłem bliźniaczy temat z budowy samych skrzynek, napisany z myślą o początkujących:
    http://diyaudio.pl/showthread.php/28...monitor%C3%B3w

  12. #12
    Początkujący
    Dołączył
    13.08.2016
    Skąd
    Poznań
    Posty
    13
    Cytat Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
    Byloby jeszcze lepiej na srednicy, gdybys port przeniosl na tylna scianke.
    Chcesz powiedzieć, że port BR dmący w ścianę czy narożnik ma marginalny wpływ na brzmienie?

    Pytam, bo gdzieś o tym czytałem na forum i był to jeden z 2 powodów, dla których umieściłem port z przodu.
    Drugi jest taki, że bez BR z przodu wyglądały jak karlice podłogówek
    Ostatnio edytowane przez tao84 ; 19.01.2017 o 01:19

  13. #13
    Na temat BR na tylnej sciance naroslo tyle mitow, ze ciezko je teraz obalac. Port na przedniej sciance, to bardziej slyszalne turbulencje powietrza, wieksze znieksztalcenia ( rezonanse falowe z portu na srednich tonach ), a nawet bywaja problemy z dyfrakcja przez dziure w przedniej sciance. Myslisz, ze jak przystawisz do sciany monitor z BR na froncie, to nie bedzie podbijac basu? Dla niskich czestotliwosci i ewentualnego ich dudnienia nie ma znaczenia czy port w monitorze jest na froncie czy z tylu.

    Jesli z gory zakladasz pozycjonowanie glosnikow blisko sciany, to trzeba to brac pod uwage w procesie projektowania strojenia obudowy pod room gain pokoju, a zastosowanie portu z tylu wyjdzie tylko na dobre ( jesli sie wie co sie robi ).

    http://www.genelec.cn/faq/acoustical/not-enough-bass/

  14. #14
    Użytkownik
    Dołączył
    20.12.2011
    Skąd
    Rzeszów
    Posty
    75
    Witam !
    mam pytanie odnośnie umieszczenia br w satelitach do KD (W 15.140.8 MCX + T.10.200.8.pc- stare gdn 14-100+pj ) czy mogę umieścić br w spodzie kolumny ponieważ zalezy mi na niewielkiej obudowie a satelity będą stały na standach w postaci rur (będzie miejsce obok na br)

  15. #15
    Projektant
    Dołączył
    16.10.2011
    Skąd
    Hajnówka
    Posty
    1,708
    Cytat Zamieszczone przez bedzich Zobacz posta
    Witam !
    mam pytanie odnośnie umieszczenia br w satelitach do KD (W 15.140.8 MCX + T.10.200.8.pc- stare gdn 14-100+pj ) czy mogę umieścić br w spodzie kolumny ponieważ zalezy mi na niewielkiej obudowie a satelity będą stały na standach w postaci rur (będzie miejsce obok na br)
    http://diyaudio.pl/showthread.php/25...ekt-by-Pawel-S
    Brałeś pod uwagę taki BR?

  16. #16
    Użytkownik
    Dołączył
    20.12.2011
    Skąd
    Rzeszów
    Posty
    75
    z racji totalnego braku czasu idę na łatwiznę i prostotę konstrukcji tj. skrzynki złożone będą z płyty wiórowej laminowanej gdzie krawędzie oklejone będą okleiną pcv w kolorze płyty .Fronty to mdf zaoblony na krawędziach i oklejony czarnym skajem stąd raczej tradycyjny br , mogę nieco też odsunąć satelity od ściany i umieścić br z tyłu ale jakby to nie przeszkadzało w niczym to wolałbym od spodu

  17. #17
    Użytkownik
    Dołączył
    10.07.2009
    Skąd
    Nowa Wieś Ujska
    Posty
    87
    Super projekty, wielkie dzięki. Czegoś takiego szukałem. Planuję zrobić niedrogie głośniki dla znajomego na urodziny, a tu proszę... gotowce... do wyboru do koloru.

  18. #18
    Początkujący
    Dołączył
    23.03.2017
    Skąd
    Toskania, Włochy
    Posty
    6
    Witam serdecznie,od dłuższego czasu czytam Wasze forum i wreszcie zdecydowałem się zrobić sobie parkę kolumn, bardzo mi się ten projekt podoba, dziękuję użytkownikom Branża i Tao84 za udostępnienie
    Zakupiłem już głośniki do konfiguracji 4 i właśnie skończyłem pierwszą zwrotnicę i bardzo bym prosił o zerknięcie na rozmieszczenie elementów i połączenia... Myślę że wszystko powinno być ok ale zawsze lepiej spytać ekspertów Wymiary zwrotnicy to 20cm x 10cm
    Z góry dziękuję.

    Ostatnio edytowane przez Witekkino ; 23.03.2017 o 19:59

  19. #19
    Zaawansowany Awatar Zap Projekt
    Dołączył
    01.04.2014
    Skąd
    Polska
    Posty
    571
    Napewno jest źle
    opornik tłumika jest pomylony z opornikiem drugiej pułapki. Ten zielony opornik to superes i ma być na tłumiku wysokiego. I unikaj połączeń gdzie drut przebiega nad drutem bo łatwo może dojść do zwarcia ...

    I dziwnie umieściłeś wyjście na wysoki nad drugim kondensatorem . Jeśli nie zastosowałeś złącz lutowniczych to uważaj aby kable nie urwały ci nóżek z elementów głównie z tego cross capa 15.

    PS. ważna inf. !!. Nie jestem pewny tak do końca tej odwróconej polaryzacji na wysokim. Nie wiem czy to głośnik u mnie nie miał odwróconych opisów. Sprawdź to na słuch ( powinna być dziura w pasmie w miejscu podziału przy złym podłączeniu ). Sposób filtracji skłania mnie do zgodnej polaryzacji jak to ma miejsce przy drugiej kopułce.

    Nie na temat...
    motywacyjne zdjęcie. Dopiero co polutowane zwrotnice jeszcze cyna ciepła . Proszę zobaczyć że da się poukładać elementy nawet w dużych złożonych zwrotnicach aby ścieżki się nie przecinały.
    Ostatnio edytowane przez Zap Projekt ; 23.03.2017 o 20:47

  20. #20
    Początkujący
    Dołączył
    23.03.2017
    Skąd
    Toskania, Włochy
    Posty
    6
    Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź, Zamieniłem oporniki. odległość przecinających się ścieżek jest około 2 cm i wszystko będzie wzmocnione opaskami i klejem na gorąco więc myślę że nie będzie problemów, ale na pewno na przyszłość postaram się unikać takich potencjalnych problemów.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •